Indtast venligst dit brugernavn og adgangkode:
» Glemt din adgangskode?

Formandens Nyhedsbrev november.

 

Så kom efteråret endnu engang og vi har, måtte finde det varme tøj frem, både til os selv og de kære firbenede. Endnu kan vi dog ride uden det store varme udstyr, håber kong vinter ikke ligger en kæmpe dyne sne over os foreløbigJ

Klubben afholdt dressur stævne lørdag d. 15 oktober. Det var en hyggelig dag som bød på mange fine ekvipager, både små og store ryttere, havde fundet vejen forbi. Solen vidste sig fra sin pæne side og lunede godt gennem hele dagen. Dejligt, at der var mange af klubbens medlemmer, som også deltog og det både som deltagende og som hjælpende hænder gennem hele stævnet, tak for det J

Lørdag d. 5 november løb vores store marked for brugt ride udstyr af staben. Rigtig mange havde meldt sig som sælgende. Boderne bugnede med alt fra hovrenser til sadler. Rigtig mange havde ryddet op i deres gemmer. Måske vi nok savnede til flere kunder i år, selvom der var reklameret for markedet. Jeg håber alle fik en dejlig dag, trods lille omsætning. Cafeteriet havde travlt med og sælge pandekager, toast og pastasalater, så de på et tidspunkt havde næsten udsolgt, men mon ikke alle fik mættet den sultne mave alligevel.

Inden dette år render ud har vi det årlig tilbage vendende sponsor springning. Denne begivenhed løber af staben lørdag d. 26 november. Nærmere information på hjemmesiden.

Vores juleridning er søndag d. 18 december, her kommer også mere om dette senere. Men sæt nu allerede kryds i kalenderen, det er rigtig hyggeligt og alle kan være med, både til hest eller på gåben.

Bestyrelsen holdt/holder møde torsdag d. 27 oktober og igen torsdag d. 24 november.

På bestyrelsesmødet d. 27 okt. Tog vi de indkomne forslag op der var kommet, angående ideer til 2012. Jeg kan godt sige jer, glæd jer, det er nogle rigtig gode ideer som der allerede arbejdes på og så snart det er kommet på plads, vil der komme opslag op, så man har mulighed for og være med, hvis det skulle have interesse. Så hold øje!!

På bestyrelsesmødet, fik vi en forespørgsel ang. Det med og stille op, som hold for klubben og derved om der er mulighed for og kunne få betalt start gebyret ved sådanne stævner, hvor holdet rider for klubben.

Det er nok kun de ”gamle” medlemmer af klubben som har denne information og det er nok aldrig kommunikeret helt ud til alle. Men det er sådan, at stiller man et hold til enten et spring stævne eller et dressurstævne, kan holdet ansøge om et starttilskud hos bestyrelsen.

Dette skal gøres i god tid og ikke dagen før stævnet er J der ligger også udstyr i klubben – underlag – som kan lånes så alle har samme farve på, hvis man er interesseret.

Dette leder mig hen til det næste, alle som fremover låner underlag, klubjakker/klub t-shirts, vil blive bekendt med regel om og aflevere udstyret tilbage i renvasket tilstand, samt returnering inden for en uge efter lånet til et stævnet. Det vil være Laila/ ? samt en mere fra bestyrelsen som vil stå for denne udlåning. Kommer udstyret retur uden vask, koster det et gebyr, ligeledes ved for sent aflevering. Prisen har vi ikke vedtaget endnu, den bliver ikke urimelig, men der har været alt for mange som har afleveret enten et møgbeskidt underlag lige før det skulle i brug igen eller også har det været pist væk LL udstyret har en værdig for klubben, derfor skal vi passe på det alle sammen.

Klubben har fået en sponsoraftale med ny butik. 4my horse som ligger på Stærkendevej nr. 173c http://www.4myhorse.dk/ butikken tilbyder en sponsorkonto, derfor vil det være sådan, at når vi handler i butikken, gør man opmærksom på, at man er medlem af Darupgårds-Rideklub. Derved optjener klubben point og sponsorudvalget kan derved få sponsorgaver til vores stævner. Men det kræver jo vi giver informationen videre. Så husk det når i handler derude.

Så er ponygames kommet i gang for efterårs sæsonen. Jeg vil opfordre til, at hvis man har et lille ”legebarn” gemt i maven, så kom og vær med. Både pony/hest vil også synes det er sjovt. Så kom også gerne som voksen og vær med. Snup dog den pony fra din unge og kom og rid med.

:-)

Lige en ting mere – en lille fugl – har sunget i mit øre – at der vidst skal klippes og pyntes op med julestads i både rytterstuen og i ridehuset. Jeg glæder mig til og få en invitation……….(der inviteres til søndag d. 20 kl.14)

I den nærmeste måned, kommer der opslag op om ryttermærker 3 – 4. lige så snart dommeren har givet datoer for prøver, vil der foreligge både information, samt datoer for undervisningen, som bliver i turbo. Minimums alderen er derfor 12 år.

Det var vidst alt for denne gang, skulle der være noget som du går og ruger over, gode ideer – ris eller ros – så kontakt mig endelig på mail.

Mange kærlige klub hilsner

Formand/Gitte Larsen J


Copyright © IKKE AKTIVERET LICENS - All Rights Reserved.

Media2 Content Management System by Media2.

Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!